Wednesday 10 October 2018

BBM 3410/18: Tugasan MINGGU 4 (Gambar Flatlay)

Assalamualaikum semua.

Apa Khabar?
Saya harap semua baik-baik Saja. Dengan cuaca yang tak menentu ni. Mungkin badan pun tak berapa sehat. Nasihat saya perbanyakkan minum air kosong Dan Jangan terdedah pada cuaca yang Panas ataupun hujan.

Disini saya ingin kongsikan sedikit cerita mengenai aktiviti dan tugasan pada  minggu ke empat saya di semester ini. 

Antaranya,  prof saya telah memberi tugasan untuk mengambil 20 keping gambar. Namun mestilah mempunyai konsep yang berbeza .. nama konsep gamba ni ialah Flatlay tapi dia ada sudut tertentu.
hah korang nak tgok tak?

1. Flatlay
Gambar ni camera betul-betul ada atas objek yang nak difokuskan.



2. Half Flatlay
Gambar ni diambil pada kedudukan camera disudut 45 darjah dari lantai dimana objek yang difokuskan tu.


3. Quater Flatlay
Gambar ni pula diambil pada kedudukan camera disudut 15 darjah dari lantai dimana objek yang hendak difokuskan itu.


4. Zero Flatlay
 Gambar ni pula camera berada betul-betul pada lantai dimana obejek yang hendak difokuskan itu.








Tu la dia antara gambar yang diambil. Tapi yang lucunya ada pelbagai aksi rakan-rakan saya yang sedang gigih ambil gambar. 



Ha tgok la tu.. hahahaha sanggup panjat meja yang reput tu. Selamat la orangnya kecik dan ringan je . Kalau harapkan saya mungkin dah patah meja tu. Hahahah.   


OK itu saja cerita hari ini .
Jumpa dilain waktu. Assalamualaikum  

No comments:

Post a Comment

BBM 3410/18: Muka buku

Assalamualaikum semuaa... Hari ni nak buat cerita sedih di penghujung sem..  Kisahnya tentang pengalaman bersama prof Normaliza tercint...