Thursday 15 November 2018

BBM3410/18: Buah Pelik

Assalamualaikum semua.

Hari ni saya nak kongsikan jenis buah yang jarang kita jumpa dan ada antara kita yang tak tau pun buah tuu.. lagi2 orang macam aku ni duduk kat selangor yang memang jarang la ada hutan atau taman yang penuh pokok. Nama pun bandar, yang banyak cuma jalan raya jerr... Aku nak cita ni sebab petang tadi ada kawan aku suruh rasa satu buah nii.. ya Allah sedap rasa dia macam buah Markisa tuu.. Tapi ada kawan yang lain cuba halang dari makan buah tu. Katanya takut beracun.. Aku baru je teruja nk kutip buah tuu bawak balik rumah..haahha

Bila aku tanya pak google pasal buah tu.. Nama dia ialah buah ulat bulu..

Rupa dia macam ni. Tapi bau luar dia busuk.. huhu.. Pergi la carii.. 

Image result for buah ulat bulu khasiat

Tadi tu lah pertama kali makan buah niii.. Kalau jumpa lagi aku nk makannn banyak2.

Korang tu kenal ke tak buah ni.. huhuhuhu .

Ok itu saja perkongsian hari ni.. Sekian Wasalam





No comments:

Post a Comment

BBM 3410/18: Muka buku

Assalamualaikum semuaa... Hari ni nak buat cerita sedih di penghujung sem..  Kisahnya tentang pengalaman bersama prof Normaliza tercint...